Plaats in de organisatie
Je bent als meldkamercentralist de spin in het web en het visitekaartje van de organisatie en dat maakt deze vrijwilligersfunctie niet alleen bijzonder, maar ook uitdagend.

Het is geen eenvoudige functie en je moet nogal wat weten en kunnen. Maar dat gaan we je allemaal leren tijdens de uitgebreide inwerkperiode en in diverse leuke en interessante cursussen en informatieavonden. Bovendien werk je in een gedreven team van dierenliefhebbers, dus je staat er niet alleen voor.

Is de meldkamer niet saai in vergelijking met het werk op de ambulance? Absoluut niet! Je hebt immers te maken met mensen van allerlei pluimage en ook de vogels vliegen je af en toe om je headset. Daarnaast sta je in direct contact met overheidsdiensten zoals brandweer en politie, dierenartsen en opvangcentra en kom je regelmatig in situaties waarbij je supersnel moet handelen, meedenken en regelen en waarbij je na afloop een geweldig voldaan gevoel hebt!

Functieprofiel Meldkamercentralist

Doel van de functie
De meldkamercentralist draagt zorg voor een goede samenwerking, adviseert en geeft EHBO-advies daar waar dit nodig is ten behoeve van het welzijn van de dieren.

De belangrijkste taken zijn

  • Het telefonisch aannemen/behandelen van meldingen en hulpvragen;
  • Het invoeren en afhandelen van ritten in ons systeem en aansturen van ambulancepersoneel;
  • Het van advies voorzien en EHBO-advies geven aan bellers;
  • Het zorgdragen voor de dieren die in het dierenverblijf zijn ondergebracht;
  • Het ontvangen van bezoekers voor diverse doeleinden.

Wij bieden jou

  • Werken in een zeer divers team van gedreven dierenliefhebbers;
  • Interessante cursussen, onder andere EHBO voor dieren;
  • Diverse informatieve en interessante opfris- en informatieavonden om je kennis nog verder uit te breiden en bij te houden.

Wij vragen van jou

  • Je bent minimaal 21 jaar en je hebt een opleiding op minimaal MBO niveau;
  • Je kunt je minimaal 20 uur per maand inzetten;
  • Je hebt goede sociale en communicatieve eigenschappen;
  • Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse en de Engelse taal;
  • Je hebt een goede kennis van en ervaring met computers en MS Office;
  • Je hebt een hoog inschattings- en inlevingsvermogen;
  • Je bent stressbestendig en in staat om te improviseren.

Voor meer informatie kan je terecht bij onze collega Madelon via 020 – 626 21 21 of via werving@dierenambulance-amsterdam.nl. Wil je je aanmelden, stuur dan jouw CV met korte motivatie naar bovenstaand mailadres.