Om gebruik te kunnen maken van de stadspasaanbieding “gratis naar de dierenarts” (ADAM-Regeling), heb je een voucher nodig. Een voucher kan je op 3 manieren aanvragen: telefonisch, via onderstaand formulier of per e-mail.

Let op: vouchernummers die eindigen op -2016, -2017 en -2018 zijn niet meer geldig. Alleen vouchernummers die eindigen op -2019 zijn nog te gebruiken.

3 maanden
Vouchers die zijn aangevraagd vanaf 1 september 2018 zijn 3 maanden geldig, ingaande op datum van verwerken. Dit betekent dat je binnen 3 maanden voor een eerste bezoek (consult) met je huisdier naar de dierenarts moet gaan. Na dit eerste bezoek, vervalt de 3 maanden regel. Vraag de voucher daarom pas aan wanneer je verwacht op korte termijn naar de dierenarts te gaan. Wanneer wij je aanvraag hebben verwerkt, kan dit niet meer terug gedraaid worden.

Moet je met spoed naar de dierenarts en zijn wij niet bereikbaar, overleg dit dan met je dierenarts en vraag alsnog zo snel mogelijk een voucher aan, zodat de kosten met terugwerkende kracht kunnen worden vergoed.

Let op: het Medisch Centrum voor Dieren is niet bij deze aanbieding aangesloten!

Vergoeding
Het eerste consult is altijd gratis!
Het (verplicht) chippen van honden, katten en konijnen is gratis.
Alles wat tijdens het eerste bezoek (consult) wordt geconstateerd en besproken met je dierenarts wordt (deels) vanuit de ADAM-Regeling vergoed totdat de aandoening genezen is of tot het maximum van € 300,- bereikt is.
Houdt er rekening mee dat je bij de dierenarts het deel wat je niet vergoed krijgt van de gemeente zelf direct moet voldoen.
Overleg daarom altijd vooraf met je dierenarts over voor jou eventuele te verwachten kosten.

Vergeet niet vooraf alle informatie over de aanbieding, wat je wel en niet vergoed krijgt, goed door te lezen, om zo niet voor onaangename verrassingen te komen staan. Uitgebreide informatie, incl. rekenvoorbeelden, over deze aanbieding lees je hier.

Bij niet alle dierenartsen kan je gebruik maken van de ADAM-Regeling. Klik hier voor een overzicht van deelnemende dierenartsen.

Vanwege het nieuwe stadspasjaar (1 september 2018) kan het zijn dat wij telefonisch drukker dan normaal zijn en je ons niet direct kunt bereiken. Wij vragen om je begrip en het later nog eens te proberen, of vraag je voucher via het online formulier aan, dat wordt dan nog dezelfde of de eerstvolgende werkdag verwerkt. Wij sturen je dan een vouchernummer per e-mail toe. Heb je geen mail van ons ontvangen, kijk dan eerst even in je spamfolder. Bel niet naar onze meldkamer, onze collega’s daar kunnen je namelijk niet helpen.

Aanvragen

  1. Telefonisch: maandag t/m vrijdag van 10:00 tot 13:00 uur zijn wij bereikbaar via 020-568 15 21. Je aanvraag wordt dan direct verwerkt en je ontvangt direct een vouchernummer waarmee je naar de dierenarts kunt gaan.
  2. Via onderstaand online formulier: ook deze aanvragen worden nog dezelfde werkdag of de eerstvolgende werkdag verwerkt. Vul je een e-mailadres in, dan krijg je het vouchernummer per e-mail toegestuurd. Anders wordt het per post naar je opgestuurd.
    Vul alle velden zo volledig mogelijk in, zodat wij jouw aanvraag snel voor je kunnen verwerken.
    Heb je van ons geen e-mail ontvangen, kijk dan ook even in je spamfolder.
  3. Per e-mail: stuur een e-mail aan stadspas@dierenambulance-amsterdam.nl, met daarin de volgende gegevens:
  • Stadspasnummer (staat achterop de stadspas, begint met 6064 en bestaat uit 19 cijfers)
  • Voorletter(s) en achternaam stadspashouder
  • Adres (straat, huisnummer, postcode en plaats) stadspashouder
  • Telefoonnummer stadspashouder
  • E-mailadres
  • Naam huisdier
  • Soort huisdier
  • Ras huisdier
  • Geslacht huisdier
  • Eventueel je eigen dierenarts

Aanvragen per online formulier of per e-mail worden nog dezelfde of de eerstvolgende werkdag verwerkt.

Heb je vragen over de aanbieding, bel dan met 020 – 568 15 21 of stuur een e-mail naar stadspas@dierenambulance-amsterdam.nl.