Wanted!
Praktijkopleider/ allround medewerker (32 – 36 uur)
Een uitdagende maar zeer belonende dubbelfunctie waarin je zowel direct als indirect impact hebt op het leven van dieren in nood

About Animal ambulance Amsterdam
Dierenambulance Amsterdam biedt 24 uur per dag en 7 dagen per week hulpverlening aan dieren in acute (medische) nood in Amsterdam e.o. Dit werk wordt voornamelijk gedaan door ongeveer 175 vrijwilligers met ondersteuning van een klein team van betaalde krachten. De vrijwilligers zijn werkzaam in de belangrijkste uitvoerende functies zoals dierenhulpverlener-bijrijder, dierenhulpverlener-ambulancechauffeur en meldkamercentralist. De dierenambulance staat midden in de samenleving en onze vrijwilligers komen uit alle groepen van onze bevolking. We werken vanuit ons hoofdkwartier in Amsterdam-Oost en bedienen de regio Groot-Amsterdam.
Doel van de functie
Het betreft een dubbelfunctie als praktijkopleider ambulance en allround medewerker.
Als praktijkopleider ben je verantwoordelijk voor de opleiding op de ambulance en werk je samen met de opleidingscoördinator en vrijwillige praktijkopleiders om de kwaliteit en continuïteit van de opleiding van Dierenhulpverleners te waarborgen.
Als allround medewerker ben je, in overleg met de operationeel leidinggevende en de roosterplanner, inzetbaar op alle uitvoerende posities binnen de ambulance of meldkamer wanneer de organisatie daarom vraagt.
Deze dubbelfunctie speelt een cruciale rol in het begeleiden en opleiden van nieuwe vrijwilligers en het oplossen van acute personeelsproblemen op de ambulance of meldkamer. De verhouding tussen deze twee onderdelen van de functie zal variëren afhankelijk van de behoeften van de organisatie.
Taken en verantwoordelijkheden
- Begeleiden van nieuwe medewerkers tijdens hun inwerkperiode en ervoor zorgen dat zij naast theoretische kennis uit de cursus ook alle benodigde praktische vaardigheden opdoen;
- Trainen van medewerkers in:
- eerste hulp aan dieren, stabiliseren en veilig vervoeren van dieren,
- communicatie met de meldkamer, huisdiereigenaren of andere betrokken Amsterdammers,
- het verzorgen van bijbehorende administratie;
- Bijhouden van de voortgang van nieuwe medewerkers en het geven van constructieve feedback om hun prestaties te verbeteren;
- Bijspringen waar nodig op het rooster.
Wat we zoeken
- Minimaal MBO-denk- en werkniveau;
- Zelfstandig en doortastend kunnen werken, maar ook goed functioneren in teamverband;
- Goede computervaardigheden;
- Uitstekende communicatieve en sociale vaardigheden;
- Het vermogen om kennis effectief over te brengen;
- Ervaring en/of affiniteit met het werken met vrijwilligers;
- Passie voor dieren, dierenhulpverlening en dierenwelzijn;
- Het vermogen om onder druk te werken;
- Flexibiliteit om indien nodig 's avonds, in het weekend en 's nachts te werken.
Wat we bieden
Een jaarcontract bij een CBF-erkent goed doel voor 32-36 uur per week. Inschaling vindt plaats in CAO Sociaal Werk schaal 6 en is afhankelijk van opleiding en werkervaring. Deze functie is een nieuwe functie op basis van tijdelijke budgetten. Ruimschoots voor aflopen van de functie wordt beoordeeld of verlenging mogelijk is op basis van budget en functioneren. De Dierenambulance biedt al zijn werknemers een ABP pensioen.
Interest
For further information about the organisation, consult our website. Voor nadere informatie over de vacature kun je contact opnemen met Eelco Miedema (06-40975208).
De sollicitatie kan gericht worden aan operationeel manager Eelco Miedema via een e-mail.
(teammanager@dierenambulance-amsterdam.nl)
Wij ontvangen jouw gemotiveerde reactie en CV graag
uiterlijk 27 juli 2025.