• 020 – 626 21 21
  • nl_NL
  • en_GB
Doneer
  • Word donateur
  • Word vrijwilliger
  • Chippen
  • Doneer
  • Wat doen wij
        • Wat doen wij?

          Een dier in nood?
          Bel dan met onze meldkamer:

          020 – 626 21 21

        • Vermist
        • Gevonden
        • Chippen
        • Afscheid
        • Tarieven
        • Werkgebied
        • Dierenartsen
        • Voorlichting
  • Help mee
        • Help mee

          Zonder hulp kunnen wij niet helpen

          Bekijk hier verschillende opties om ons te steunen

        • Word donateur
        • Word vrijwilliger
        • Doneer
        • Periodieke schenking
        • Nalaten
        • Collecteer
        • Sponsors
  • Over ons
        • Over ons

          De Dierenambulance Amsterdam staat 24 uur per dag, 7 dagen per week klaar voor dieren in (medische) nood.

          Dit kunnen wij doen dankzij de hulp van onze donateurs, vrijwilligers en iedereen die ons op wat voor manier dan ook ondersteunt.

        • Feiten en cijfers
        • Raad van Toezicht
        • Nieuws
        • Nieuwsbrief
        • Werken bij
        • Klacht/ integriteitsmelding
  • ADAM-regeling
  • Contact
MENU
  • Wat doen wij
    • Vermist
    • Gevonden
    • Chippen
    • Afscheid
    • Tarieven
    • Werkgebied
    • Dierenartsen
    • Voorlichting
  • Help mee
        • Word donateur
        • Word vrijwilliger
        • Doneer
        • Periodieke schenking
        • Nalaten
        • Collecteer
        • Sponsors
  • Over ons
        • Feiten en cijfers
        • Raad van Toezicht
        • Nieuws
        • Nieuwsbrief
        • Werken bij
        • Klacht/ integriteitsmelding
  • ADAM-regeling
  • Contact
  • Wat doen wij
        • Wat doen wij?

          Een dier in nood?
          Bel dan met onze meldkamer:

          020 – 626 21 21

        • Vermist
        • Gevonden
        • Chippen
        • Afscheid
        • Tarieven
        • Werkgebied
        • Dierenartsen
        • Voorlichting
  • Help mee
        • Help mee

          Zonder hulp kunnen wij niet helpen

          Bekijk hier verschillende opties om ons te steunen

        • Word donateur
        • Word vrijwilliger
        • Doneer
        • Periodieke schenking
        • Nalaten
        • Collecteer
        • Sponsors
  • Over ons
        • Over ons

          De Dierenambulance Amsterdam staat 24 uur per dag, 7 dagen per week klaar voor dieren in (medische) nood.

          Dit kunnen wij doen dankzij de hulp van onze donateurs, vrijwilligers en iedereen die ons op wat voor manier dan ook ondersteunt.

        • Feiten en cijfers
        • Raad van Toezicht
        • Nieuws
        • Nieuwsbrief
        • Werken bij
        • Klacht/ integriteitsmelding
  • ADAM-regeling
  • Contact
MENU
  • Wat doen wij
    • Vermist
    • Gevonden
    • Chippen
    • Afscheid
    • Tarieven
    • Werkgebied
    • Dierenartsen
    • Voorlichting
  • Help mee
        • Word donateur
        • Word vrijwilliger
        • Doneer
        • Periodieke schenking
        • Nalaten
        • Collecteer
        • Sponsors
  • Over ons
        • Feiten en cijfers
        • Raad van Toezicht
        • Nieuws
        • Nieuwsbrief
        • Werken bij
        • Klacht/ integriteitsmelding
  • ADAM-regeling
  • Contact
Doneer

Vacature

Directeur-Bestuurder - Dierenambulance Amsterdam

Amsterdam (32-36 uur)

Solliciteer

Bij de werving en selectie laat Dierenambulance Amsterdam zich bijstaan door het bureau ADJ.

Korte beschrijving

Wij zijn op zoek naar een bevlogen directeur-bestuurder. Ben jij een krachtige en verbindende leider die energie haalt uit een vrijwilligersorganisatie met 24/7-betrokkenheid, een professioneel karakter en een sterke maatschappelijke betekenis? Dan zoeken we jou!

Functieomschrijving

Als directeur-bestuurder heb je de algehele leiding over de organisatie. Vanuit deze eindverantwoordelijkheid geef je met kracht en visie richting aan de organisatie. Je borgt de kwaliteit en professionaliteit van de dienstverlening en het efficiënt verloop van het diervervoer, inclusief de uitvoering van de gemeentelijke beleidstaak Dierenwelzijn en de ADAM-regeling. Verder zorg je voor een gezonde financiële bedrijfsvoering van de organisatie. Dierenambulance Amsterdam is een vrijwilligersorganisatie pur sang, gedragen door bijna 170 vrijwilligers en ondersteund door een klein team van betaalde medewerkers. Je werkt dagelijks samen met de bevlogen vrijwilligers en medewerkers.

Dierenambulance Amsterdam heeft veel samenwerkingspartners in en rond de stad. Als directeur-bestuurder ben je het boegbeeld van de organisatie. Je hebt een scherpe blik en bent innovatief en ondernemend, ook in het aangaan van samenwerkingen en het versterken van fondsenwerving en externe financiering. Je kunt out-of-the-box denken, nieuwe invalshoeken verkennen om kansen te benutten en maatschappelijke impact te vergroten. Je doorziet waar nieuwe mogelijkheden liggen en beweegt op sensitieve wijze binnen de organisatie en jouw netwerk, bewaakt de organisatiecultuur en zorgt voor een open, harmonieuze samenwerking tussen medewerkers, vrijwilligers en partners.

Daarbij kun je snel schakelen tussen operationele uitdagingen en strategische beslissingen, en geef je richting aan het team waarmee je samen de organisatie verder ontwikkelt. Je neemt ook actief deel aan het maatschappelijke en politieke debat en agendeert dierenwelzijn als belangrijk thema.

De Raad van Toezicht fungeert als sparringpartner op strategisch, financieel en waar nodig op operationeel vlak. Je wisselt waardevolle expertise uit met de leden van de Raad om zo de kansen en bedreigingen voor de organisatie scherp te krijgen. Daarnaast leg je over de algemene gang van zaken verantwoording aan de Raad van Toezicht af.

Jouw profiel

Als directeur-bestuurder beschik je in elk geval over de volgende kennis en ervaring:

  • Academisch werk- en denkniveau;
  • Bestuurlijke vaardigheden en oog voor de interne organisatie;
  • Ervaring als eindverantwoordelijke of de ambitie om die stap te zetten;
  • Affiniteit met de dierenwelzijnssector;
  • Inzicht in financiën en een gezonde bedrijfsvoering;
  • Ervaring met het werken met vrijwilligers en gevoel voor de dynamiek van een vrijwilligersorganisatie is een pre;
  • Ervaring met fondsenwerving is een pre:
  • Een relevant netwerk in Amsterdam en ervaring in een 24-uurssetting zijn een pre.

Daarnaast herken je je in de volgende persoonlijke kenmerken:

  • Je bent een warme, natuurlijk leider die richting geeft aan mensen en organisatie, en daarbij ruimte geeft én kaders stelt;
  • Je combineert betrokkenheid met professionele afstand en weet rolvast te handelen in een omgeving waarin vrijwilligers een centrale rol spelen;
  • Je bent doelgericht, politiek-bestuurlijk sensitief, en een behendig netwerker;
  • Je bent transparant, authentiek en betrouwbaar.

Organisatie

Dierenambulance Amsterdam streeft naar een wereld waarin (medische) hulp voor dieren net zo vanzelfsprekend is als voor mensen. Vanuit deze visie wordt 24 uur per dag, 7 dagen per week hulp geboden aan dieren in acute (medische) nood.

Dierenambulance Amsterdam heeft drie hoofddoelstellingen:

  1. Bevorderen dierenwelzijn;
  2. Ondersteunen van mensen met een dier in nood;
  3. Zorgen voor een gezonde stad voor dier en mens.

De organisatie bestaat uit 14 betaalde krachten en bijna 170 vrijwilligers, waarbij de organisatie 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar is. De betaalde krachten werken voornamelijk in staffuncties om de vrijwilligers te ondersteunen. Dierenambulance Amsterdam wordt jaarlijks zo’n 50.000 keer gebeld en rijdt meer dan 13.000 keer uit. De organisatie is financieel gezond, heeft een ANBI-status en een CBF-erkenning, en kenmerkt zich door gedreven medewerkers met een groot hart voor dieren.

Arbeidsvoorwaarden

Dierenambulance Amsterdam biedt een jaarcontract aan met de intentie om het contract om te zetten naar onbepaalde tijd. Het betreft hier een functie van maximaal 36 uur. De honorering wordt bepaald op basis van de regeling “Beloning Directeuren van Goede Doelen” van Goede Doelen Nederland en is verder afhankelijk van ervaring en opleiding.  

Procedure

Bij de werving en selectie laat Dierenambulance Amsterdam zich bijstaan door het bureau ADJ Een referentiecheck en diplomacheck maken deel uit van deze procedure. Een assessment en/of een eindopdracht kunnen onderdeel uitmaken van de procedure. Solliciteren kan via onderstaande solliciteerknop/de website van ADJ.

Jouw reactie, voorzien van motivatiebrief en CV, zien wij graag zo spoedig mogelijk uiterlijk voor 27 november tegemoet. 

Planning:

  • Gesprekken bij ADJ: 3, 4 en 5 december;
  • 1e gespreksronde bij Dierenambulance Amsterdam: 12 december in de ochtend
  • 2e gespreksronde bij Dierenambulance Amsterdam: 17 december in de middag
  • Het arbeidsvoorwaardengesprek volgt spoedig hierna. 
Solliciteer!

Meer informatie of direct solliciteren?

Jouw reactie, voorzien van motivatiebrief en CV, zien wij graag zo spoedig mogelijk uiterlijk voor 27 november tegemoet.

Wat doen wij
  • Vermist
  • Gevonden
  • Chippen
  • Afscheid
  • Tarieven
  • Ons werkgebied
  • Dierenartsen
  • Voorlichting
Help mee
  • Word donateur
  • Word vrijwilliger
  • Doneer
  • Periodieke schenking
  • Nalaten
  • Collecteer
  • Sponsors
Over ons
  • Feiten en cijfers
  • Raad van Toezicht
  • Nieuws
  • Nieuwsbrief
  • Werken bij
  • Klacht/ integriteitsmelding
  • Privacyverklaring
Contact

Dierenambulance Amsterdam
Voorlandpad 2
1098 TZ Amsterdam
(Oost/Watergraafsmeer)

Telefoon meldkamer:
020 - 626 21 21
(Tussen 23.00 en 08.00 uur alleen voor spoedgevallen)

Steun ons via sponsorkliks
Volg ons op social media
Keurmerken
Rekeningnummer

NL63 INGB 0004 6077 44
T.n.v. Stichting Centrale Dierenambulance Amsterdam