020 626 21 21
Doneer
020 - 626 21 21
  • Word donateur
  • Word vrijwilliger
  • Chippen
  • Doneer
  • Wat doen wij
        • Dier gevonden?

          Een ziek dier gevonden? Bel dan met onze meldkamer zodat wij je zo goed en snel mogelijk te hulp kunnen staan.

          020 – 626 21 21

        • Huisdiereigenaren

        • Huisdier vermist
        • Huisdier gevonden
        • Dierenartsen Amsterdam e.o.
        • Tarieven
        • Chippen en registreren
        • Afscheid huisdier
        • Dienstverlening

        • Wat doen wij?
        • Ons werkgebied e.o.
        • Jonge vogels
        • Veel voorkomende gevaren
        • Dieren EHBO
        • Wintertips
  • Over ons
        • Over ons

          De Dierenambulance Amsterdam staat 24 uur per dag, 7 dagen per week klaar voor dieren in (medische) nood.

          Dit kunnen wij doen dankzij de hulp van onze donateurs, vrijwilligers en iedereen die ons op wat voor manier dan ook ondersteunt.

        • Nieuws
        • Werken bij
        • Klachten
        • Feiten en cijfers
        • Raad van Toezicht
  • Help mee
    • Word vrijwilliger
    • Nalaten
    • Word donateur
    • Periodieke schenking
    • Doneer
    • Sponsors en Partners
    • Verjaarsdagskalender
  • ADAM-regeling
  • Contact
MENU
  • Help mee
    • Word vrijwilliger
    • Word donateur
    • Eenmalige donatie
    • Nalaten
    • Periodieke schenking
    • Sponsors en Partners
    • Verjaarsdagskalender
  • Huisdiereigenaren
    • Chippen en registreren
    • Afscheid huisdier
    • Dierenartsen Amsterdam e.o.
    • Jonge vogels
    • Huisdier vermist
    • Huisdier gevonden
    • Dieren EHBO
    • Veel voorkomende gevaren
  • Wat doen wij
    • Wat doen wij?
    • Tarieven
    • Ons werkgebied e.o.
  • Over ons
    • Over ons
    • Nieuws
    • Klachten
    • Feiten en cijfers
    • Raad van Toezicht
  • Werken bij
  • ADAM-regeling
  • Contact
  • Wat doen wij
        • Dier gevonden?

          Een ziek dier gevonden? Bel dan met onze meldkamer zodat wij je zo goed en snel mogelijk te hulp kunnen staan.

          020 – 626 21 21

        • Huisdiereigenaren

        • Huisdier vermist
        • Huisdier gevonden
        • Dierenartsen Amsterdam e.o.
        • Tarieven
        • Chippen en registreren
        • Afscheid huisdier
        • Dienstverlening

        • Wat doen wij?
        • Ons werkgebied e.o.
        • Jonge vogels
        • Veel voorkomende gevaren
        • Dieren EHBO
        • Wintertips
  • Over ons
        • Over ons

          De Dierenambulance Amsterdam staat 24 uur per dag, 7 dagen per week klaar voor dieren in (medische) nood.

          Dit kunnen wij doen dankzij de hulp van onze donateurs, vrijwilligers en iedereen die ons op wat voor manier dan ook ondersteunt.

        • Nieuws
        • Werken bij
        • Klachten
        • Feiten en cijfers
        • Raad van Toezicht
  • Help mee
    • Word vrijwilliger
    • Nalaten
    • Word donateur
    • Periodieke schenking
    • Doneer
    • Sponsors en Partners
    • Verjaarsdagskalender
  • ADAM-regeling
  • Contact
MENU
  • Help mee
    • Word vrijwilliger
    • Word donateur
    • Eenmalige donatie
    • Nalaten
    • Periodieke schenking
    • Sponsors en Partners
    • Verjaarsdagskalender
  • Huisdiereigenaren
    • Chippen en registreren
    • Afscheid huisdier
    • Dierenartsen Amsterdam e.o.
    • Jonge vogels
    • Huisdier vermist
    • Huisdier gevonden
    • Dieren EHBO
    • Veel voorkomende gevaren
  • Wat doen wij
    • Wat doen wij?
    • Tarieven
    • Ons werkgebied e.o.
  • Over ons
    • Over ons
    • Nieuws
    • Klachten
    • Feiten en cijfers
    • Raad van Toezicht
  • Werken bij
  • ADAM-regeling
  • Contact
Doneer

Raad van Toezicht

Het werk bij de Dierenambulance Amsterdam wordt grotendeels uitgevoerd door vrijwilligers, op dit moment circa 150 mannen en vrouwen. Daarnaast zijn er een aantal mensen in vaste dienst. De organisatie wordt aangestuurd door Margje de Jong (directeur/bestuurder) en zij wordt gecontroleerd door de Raad van Toezicht van de Stichting.

De Raad van Toezicht bestaat uit:

  • David Heyer (voorzitter)
  • Elleke Frumau (vertegenwoordiging portefeuille Dierenwelzijn)
  • Ellen Boelema (financiën)
  • Raphaël van Kraaij

David Heyer

David Heyer (1969) is Hoofd Fondsenwerving en Programma’s Nederland bij Hospitaal Broeders, een internationale organisatie die in 54 landen meer dan 300 ziekenhuizen bestiert.

David bezoekt regelmatig de 19 ziekenhuizen in negen Afrikaanse landen van de organisatie. Hij heeft, zowel professioneel als in zijn activiteiten als vrijwilliger, ervaring met vrijwilligersorganisaties en met marketing en fondsenwerving. Daarnaast publiceert hij over fondsenwerving en hoopt hij eind 2022 zijn boek ‘Wie heeft het geld opgegeten?’ over fondsenwerving in Afrika te publiceren. David is een Brabander die al meer dan 30 jaar in Amsterdam woont.

Download reglement voor de Raad van Toezicht

Elleke Frumau

Elleke Frumau (1973) is dierenarts en eigenaar van Dierenkliniek Amsterdam.

Sinds 2003 is Elleke afgestudeerd en na bij een aantal praktijken ervaring opgedaan te hebben, kwam ze in 2009 weer terug bij Dierenkliniek Amsterdam (voorheen Dierenkliniek Westerpark), dit was de eerste werkplek na haar afstuderen. Het voelde meteen als thuiskomen voor Elleke. Nog steeds is dit het mooiste vak dat er is, aldus Elleke. Naast de zorg voor de dieren, komt er ook een stuk zorg voor de eigenaar bij kijken. Het blijft belangrijk om goed voor dieren en mensen te zijn in dit vak. Daar zet Dierenkliniek Amsterdam zich dagelijks voor in.

Ellen Boelema

Ellen Boelema (1984) is namens de Autoriteit Financiële Markten (AFM) gedetacheerd bij de Europese Commissie en woonachtig in Brussel en Amsterdam. 

Ellen heeft zowel in haar werk als in diverse nevenfuncties veel ervaring met (de controle op) de financiën van publieke en semi-publieke organisaties. Zij is actief geweest in diverse vrijwilligersorganisaties.

Raphaël van Kraaij

Raphaël van Kraaij (1981) werkt als bestuurssecretaris in de gezondheidszorg en is sinds 2001 woonachtig in Amsterdam.

Raphaël komt oorspronkelijk uit Brabant en is in 2001 gaan studeren in Amsterdam. Zijn opleiding ligt op het snijvlak van geneeskunde, gezondheidsrecht en zorgmanagement. Hij is in het verleden als volksvertegenwoordiger actief geweest in de stadsdeelpolitiek van Amsterdam-Centrum.

Binnen de Raad van Toezicht heeft Raphaël de portefeuille politieke verhoudingen en governance.

Margje de Jong

Margje de Jong (1970) is sinds april 2016 directeur-bestuurder van de Dierenambulance Amsterdam. 

Voordat zij bij de dierenambulance kwam werken was zij werkzaam in de vrouwenopvang, waarbij zij onder ander het project “blijf van mijn dier’ leidde. Bij dit project werd ook het geweld naar dieren in huiselijk geweld situaties in kaart gebracht. Daarnaast was zij projectleider OranjeHuis Amsterdam, een blijf-van-mijn-lijf-huis nieuwe stijl waarin ook huisdieren welkom zijn. De eerste 15 jaar van haar carrière werkte zij in de arbeidsintegratie voor mensen met een zeer grote afstand tot de arbeidsmarkt. 

Bestuursreglement

Formats bezoldiging bij regeling beloning directeuren van goededoelenorganisaties

Ja, ik geef

... om de dieren van Amsterdam

  • Wilt u het bedrag met € 0,29 verhogen om onze transactiekosten te vergoeden?
  • Hidden
Nuttige informatie
  • Dierenartsen Amsterdam e.o.
  • Huisdier vermist
  • Huisdier gevonden
  • Veel voorkomende gevaren
  • Dieren EHBO
Help mee
  • Word vrijwilliger
  • Word donateur
  • Doneer
  • Nalaten
  • Periodieke schenking
Contact

Dierenambulance Amsterdam
Voorlandpad 2
1098 TZ Amsterdam
(Oost/Watergraafsmeer)

Telefoon meldkamer:
020 - 626 21 21
(Tussen 23.00 en 08.00 uur alleen voor spoedgevallen)

Volg ons op social media
Steun ons via sponsorkliks
Dienstverlening
  • Ons werkgebied e.o.
  • Tarieven
  • Afscheid huisdier
  • ADAM-regeling
  • Chippen en registreren | GRATIS
Informatie
  • Werken bij
  • Klachten
  • Privacyverklaring
Rekeningnummer

NL58 INGB 0004 0174 92
T.n.v. Stichting Centrale Dierenambulance Amsterdam

Keurmerken